04 września 2008

Etyka SEO

O etyce w branży Pozycjonowania w sieci odnaleźć można sporo artykułów. Jedne bardziej kontrowersyjne inne mniej. Temat jest bardzo rozległy i można by dużo na ten temat pisać, ponieważ większość pozycjonerów ma "swój" własny niepisany kodeks. Kontrowersje się zaczynają w miejscy gdzie własne zasady Pozycjonowania stron internetowych zaczyna się "gryźć" z ogólno-przyjetymi zasadami panującym w branży ustalonymi m.in. przez Google, IAB i inne firmy i organizacje mające wpływ w branży Marketingu Internetowego.
Kolejną sprawą jest temat kodeks a postępowanie.
Rynek Internetowy przez polskich Pozycjonerów zasłany został przez tzw. "śmietniki" które mają lub miały służyć jako jedno z głównych narzędzi używanych przy pozycjonowaniu stron internetowych.
Większość z osób która w ten sposób pozycjonuje lub pozycjonowała tworzyła zatwarzające ilości stron z jeszcze większą ilością podstron, które wspomagały proces pozycjonowania.
Większość z takich serwisów żyła swoim życiem, a właściciel liczył jedynie na to aby t aki serwis utrzymał się jak najdłużej w sieci punktując mu.
Jednakże branża Pozycjonowania stron należy do bardzo szybko rozwijających się, a co za tym idzie zasady i sposoby Podnoszenia Pozycji Serwisów Internetowych również się zmieniają.
Jedynie aktywność i czynny udział w tej branży może zapewnić sukces zarówno osobie Pozycjonującej jak i Klientowi.
Trzeba jednakże pamiętać, że jedynie Etyczne czyli tzw. "white" SEO jest gwarancją na to że serwis który pozycjonujemy nie zostanie zbanowany.

Brak komentarzy: